Het begin - Reisverslag uit Scheerwolde, Nederland van Annemieke Hof - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Scheerwolde, Nederland van Annemieke Hof - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

31 Oktober 2009 | Nederland, Scheerwolde

Tjee, ik kan het zelf nog niet helemaal bevatten dat ik vandaag over precies 73 dagen in Burkina Faso ben.

Naar het buitenland gaan om ontwikkelingswerk te gaan doen heeft me altijd wel bezig gehouden, dus toen ik hoorde dat school mij de kans bied om via een stichting (do you care) naar Burkina Faso te gaan, was ik enorm enthousiast!

Eind september was er een voorlichting waarna je je kon aanmelden. 2 Weken later had ik het 'sollicitatie gesprek' en daarna kreeg ik een telefoontje dat ik was aangenomen! Het voelde nogal dubbel, ik was hartstikke blij dat ik heen mocht, maar aan de andere kant vond/vind ik het ook doodeng.

Er gaat een lange voorbereiding aan vooraf, ik moet veel dingen regelen en kopen. Gelukkig krijgen we een voorbereidingscursus (1 dag, en een weekend) waarin ze vertellen over praktische dingen zoals wat je mee moet nemen, paspoort, verzekeringen. Maar ook krijgen we veel informatie over de cultuur daar, wat zijn hun gewoontes? Hoe kunnen wij ons daar het best op aanpassen? etc.

Gister ben ik naar Groningen geweest voor de eerste bijeenkomst en heb ik voor het eerst de andere 5 meiden ontmoet die ook naar Burkina gaan. In het begin is het nog een beetje aftasten, maar nadat we de bijeenkomst was afgelopen zijn we met z'n allen wat gaan drinken in Groningen. Daar bleek al snel dat we een ontzettende leuke groep hebben!

Ik zal proberen mijn reisdagboek goed bij te houden en regelmatig iets te vertellen.

Ik zal het erg leuk vinden als jullie reageren!

Liefs
Annemieke

  • 07 November 2009 - 09:09

    Krista..:

    wat leuk dat je naar afrika gaat,,
    veel succes daar,,

    kusje krista

  • 07 November 2009 - 09:18

    Miranda:

    Heej meid! Veel succes en veel plezier! :) Hopelijk wordt het daar supertof

    Groetjes liefs

  • 07 November 2009 - 10:39

    Niki:

    Heeej Annemieke!!

    Super dat je die kans aanpakt....ik kan je vertellen dat stage in het buitenland super gaaf is en dat je er veel van kunt leren en gewoon een super ervaring is.....

    en wens je bijdeze alvast heel veel succes en plezier en geniet er ook vooral van....

    maar ga je wel missen op het werk hoor :D

    x Niki

  • 07 November 2009 - 18:59

    Michelle Apperloo:

    hee,,

    super tof zeg, Burkina Faso wow.
    Ik zou zeker je dagboek in de gaten houden vanuit Amerika ;) waar ik nu zit voor een jaar. Maar Afrika klinkt echt zo tof. Je gaat het vast helemaal leuk vinden.
    Super veel plzier. En ook plezier en succes de komende weken nog thuis =)

    xx

  • 07 November 2009 - 19:12

    Antje:

    Heey lief achternichtje,

    Dus het gaat nu definitief door! Superspannend meid en hartstikke goed.
    Spreek je met de Kerst nog wel.
    Groetjes Antje,

  • 08 November 2009 - 15:20

    Tante Janny:

    Geweldig jij doet wat velen willen ik ga je zeker volgen

    groetjes van Oom Han en tante Janny

  • 08 November 2009 - 20:50

    Lianne:

    Wat ontzettend gaaf!
    dat lijkt mij echt geweldig om te doen!

    Alvast heel veel plezier en ik ga je verhalen op de voet volgen!

    Liefs xx!

  • 10 November 2009 - 09:21

    Tinus:

    Hey lieverd :D

    Nou nog maar niet zo veel daagjes en dan ga je al weg,!!!

    Haha ik vind het zelfs al vet spannend.. voor jou dan he ;)

    Hahah Good luck,!!

    (K)

  • 16 November 2009 - 22:22

    Mam:

    lieve meid,

    Ik zal je zeker missen,
    maar..... ben heel erg trots op je!!!
    Alvast een geweldig tijd gewenst in Afrika!!
    Driedubbele DIKKE KUS!!

  • 20 November 2009 - 18:43

    Wiegertje:

    ik moet even een reactie achter laten nou bij deze.
    haha nee hoor ik vind het hartstikke leuk dat je daar heen gaat dan ben je ook weer een ervaring rijker . en ik zal je zeker blijven volgen op de site.
    xxx wieg

  • 24 November 2009 - 14:50

    Jeannet:

    Oh, wat spannend zeg...
    Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken.
    Het zal zeker boeiend zijn om in een andere cultuur te leven. Veel succes met de verdere voorbereidingen.

    Groetjes en liefs, Jeannet

  • 17 December 2009 - 12:00

    Miranda:

    Annemiekje,
    Ik wens je heel veel plezier en succes daar! En hopelijk komen er leuke verslagen! :) Foto's etc..
    Zal aan je denken hier in NL ;)

    Dikke kuss Mij :D

  • 02 Januari 2010 - 09:50

    Lammy:

    Hey Annemieke

    Het is nu echt aftellen voor je.
    Succes met de laatste voorbereidingen en we gaan je volgen.
    gr. uit Nijetrijne

  • 08 Januari 2010 - 08:45

    Savannah:

    Hee meid

    Vind super dat je naar Afrika gaat!! Je gaat het zeker weten redden!!

    liefs x!

  • 12 Januari 2010 - 00:21

    Michelle:

    hee,,

    ja jij ook een gelukkig nieuwjaar!!!!

    heeeel veel plzier.. nog maar een weekje.. spannend =)

    xx

  • 13 Januari 2010 - 13:42

    Femke:

    Ik wens je echt super veel plezier en succes in Afrika :D:D

    Liefs Femke

  • 17 Januari 2010 - 11:01

    Angelina:

    hey exbuuf!

    vind het superstoer dat je dit gaat doen, kan zelf een beetje uit ervaring vertellen dat het doodeng lijkt maar als je er bent is het zo voor bij en voor je het weet ben je weer terug en heb je een ervaring gehad die je nooooooooit weer vergeet!!

    heel veel plezier!

    (K)

  • 18 Januari 2010 - 08:11

    Piet En Lammy:

    hey Annemieke

    een fijne reis en tijd naar en in Burkina Faso

    gr.

  • 18 Januari 2010 - 18:10

    Tim Kors:

    Hallo Annemieke
    Ik wens jou een goede reis. Ik hoop dat je het leuk vindt en veel kinderen kan helpen. Ik heb een filmpje van het wees huis gezien en ik hoop dat je het leuk hebt groetjes tim kors

  • 18 Januari 2010 - 18:15

    Iris Kors:

    Ik hoop dat je het leuk vindt in Afrika en in het weeshuis werken.
    Hebben de kindjes wel een knuffel en zijn ze ook wel blij?
    Ik ging ook aan mijn juf vertellen dat jij heel ver weg gaat.

    Kus van iris kors

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scheerwolde

Stage in Burkina Faso

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2010

Eerste week stage!

21 Februari 2010

De tijd vliegt hier voorbij!

08 Februari 2010

Drukke maar erg leuke week!

30 Januari 2010

Al weer 1,5 week voorbij.

23 Januari 2010

mijn eerste dagen hier!
Annemieke

Actief sinds 31 Okt. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 27405

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 13 Juni 2015

Zuid Afrika

19 Januari 2010 - 12 Maart 2010

Stage in Burkina Faso

Landen bezocht: