Voorbereiding - Reisverslag uit Scheerwolde, Nederland van Annemieke Hof - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Scheerwolde, Nederland van Annemieke Hof - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 Januari 2015 | Nederland, Scheerwolde

Daar zijn we weer! Zelfde site, nieuw verhaal.

Binnen het 4e jaar van SPH kan ik voor een onvergetelijke ervaring naar Zuid Afrika voor 4 maanden. Mijn hart maakte meteen een sprongetje, dit is wat ik wil!
Ik ga met 9 andere (Nederlandse) studenten van het Windesheim naar Zuid Afrika. We gaan wonen en werken op het terrein van God's Golden Acre.
De stichting God's Golden Acre houdt zich bezig met de zorg voor kinderen die als gevolg van aids en geweld wees zijn geworden of door hun ouders verlaten zijn. Het werkgebied is de provincie Kwazulu-Natal in Zuid-Afrika. Dit gebied mag dan een geliefde vakantiebestemming zijn, de nood is daar het grootst. (http://www.godsgoldenacre.nl/)

Het vrijwilligerswerk bestaat uit huiswerkbegeleiding geven aan de weeskinderen die op dit terrein wonen.
Daarnaast ga ik samen met een andere student een project doen waarbij we een interventieprogramma opzetten tegen drugsgebruik. Ook gaan we plaatselijke social workers informatie bieden over HIV.
Hoe het allemaal precies vorm gaat krijgen, zal daar echt duidelijk worden.

We vliegen 13 februari vanaf Dusseldorf met de Emirates. Na een 10 uur durende (!!!) overstap in Dubai, vliegen we naar Durban in Zuid Afrika. Vanaf Durban is het ongeveer 1.5 uur rijden naar de bestemming.

Aan de ene kant kan ik niet wachten, aan de andere kant wordt de spanning voor het vertrek steeds groter..
Maar ik kijk enorm uit naar alles wat ik daar mag meemaken!

Ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen gaan lezen!

Liefs
Annemieke

  • 25 Januari 2015 - 17:32

    Anja:

    Ik ga je zeker volgen, vind het geweldig dat je gaat.

  • 25 Januari 2015 - 22:14

    Gina:

    De dag van vertrek komt steeds meer dichterbij! Spannend! Lieverd, wij zullen al je belevenissen met veel plezier van de zijlijn meebeleven! Zo super dat je dit gaat doen! Dikke kus! :-)

  • 30 Januari 2015 - 08:29

    Jeannet M:

    Spannend meid. We zullen zeker jouw belevenissen gaan volgen. Heel veel plezier gewenst van ons allen.

  • 07 Februari 2015 - 19:03

    Jacquine:

    Nog minder dan een week en je vertrekt. Vier maanden nieuwe indrukken, belevenissen en avontuur liggen nog voor je. Afgelopen woensdag dit vertrek "gevierd". Lieve Annemieke, het allerliefst brengen we je een bezoek, dat gaat niet lukken. Maar via deze site gaan we je helemaal volgen. Geniet ervan, dikke kus van ons allemaal.

  • 15 Februari 2015 - 10:52

    Janny:

    hoi Annemieke
    Als het goed ben je volgens mij aangekomen in de plaats van bestemming . We hopen dat je daar een leuke tijd hebt en we gaan je zeker volgen


    oom Han en Tante Janny

  • 16 Februari 2015 - 09:11

    Anja:

    Hallo Annemieke,

    Ik hoop dat je een goeie reis hebt gehad!

    Liefs Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scheerwolde

Annemieke

Actief sinds 31 Okt. 2009
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 27400

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 13 Juni 2015

Zuid Afrika

19 Januari 2010 - 12 Maart 2010

Stage in Burkina Faso

Landen bezocht: